جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی

فارسی  |   العربیه  |   English  
telegram

در تلگرام به ما بپیوندید

public

کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا
header
headers
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ... همه موارد عنوان موضوع پدید آور جستجو در متن
: جستجو در الفبا در گوگل
مرتب سازی بر اساس و به صورت وتعداد نمایش فرارداده در صفحه باشد جستجو
  • تعداد رکورد ها : 1276
الهیات نژاد و مکان: تحلیلی از مکتب الهیات دوک در نظریه نژادی الهیاتی [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Andrew T Draper
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : آیا در دنیایی که هنوز با تأثیرات جابجایی های استعماری، بلوک حراج برده داری و موضع رصدخانه مدرن مشخص است، آیا الهیات مسیحی می تواند به اندازه کافی آشتی نژادی را تصور کند؟ این پایان نامه این سوال را با بررسی چندین مشارکت کننده جدید مهم در این بحث دنبال می کند که شامل نظریه نژاد الهیات مکتب دوک الهیات است. ویلی جیمز جنینگز و جی. کامرون کارتر به بررسی پیدایش استعمار و بلوغ روشنگری تخیل نژادی می پردازند تا مسیر جدیدی را برای الهیات مسیحی پیشنهاد کنند. پروژه اصلی پایان نامه نقشه برداری از الهیات کارتر و جنینگز به منظور نمایش مواضع اعتقادی مشترک آنهاست. مهم‌ترین آنها اصرار آنها بر این است که مافوق‌گرایی، که آن‌ها آن را به‌عنوان اشکال مختلف تلاش مسیحیان در طول قرن‌ها برای جدا کردن خود از ویژگی‌های اسرائیل می‌دانند، تشکیل دهنده یک سلسله مراتب نژادی است که همچنان بر مسیح شناسی تأثیر قدرتمندی دارد. انسان شناسی و کلیسای شناسی تزهای مشترک آنها بین - و فراتر - قطبهای لیبرالیسم مدرن و ارتدکس "سنتی" قرار دارد. مقدمه پایان نامه مشکلات الهیاتی را نشان می دهد که تلاش های معاصر برای آشتی کلیسایی با آن روبرو هستند. فصول یک و دو به بررسی کار کارتر می پردازد، شرح موقعیت او بین تفکر آزادی خواه سیاه پوست، همانطور که جیمز کون نمونه آن را نشان می دهد، و بازیابی ارتدوکس مکتبی، همانطور که جان میلبانک نمونه آن است. فصل‌های سوم و چهارم با آثار جنینگز تعامل دارند و اندیشه‌های او را بین مطالعات فرهنگی، به‌ویژه مربوط به الهیات استعماری اواخر قرون وسطی، و اخلاق فضیلت معاصر، که از طریق آلیسدایر مک‌اینتایر و استنلی هاورواس انکسار شده است، قرار می‌دهند. نتیجه گیری با تکیه بر بینش مسیح شناختی جنینگز و کارتر، گسترش دلسوزانه کلیسای شناسی پیوستن آنها را پیشنهاد می کند. با تکیه بر نظریه نژاد الهی ارائه شده در پایان نامه و آزمایش های معاصر در مورد آشتی نژادی، نتیجه گیری شامل درمان های الهیاتی از خوردن با هم می شود تا اهمیت کلیسایی این الهیات قوی تر نژاد را نشان دهد.
تلاقی نژاد و مذهب در ایالات متحده
نویسنده:
Brandon C. Martinez
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : روابط نژادی در آمریکا در نقطه‌ای منحصربه‌فرد در تاریخ است و در پنجاه سالی که میلتون گوردون اثر مهم خود را با عنوان «همان‌سازی در زندگی آمریکایی: نقش نژاد، مذهب و ریشه‌های ملی» نوشت، در چشم‌انداز نژادی آمریکا تغییرات زیادی کرده است. دین اغلب به عنوان دارای پتانسیل برای تقویت وحدت نژادی و قومی تلقی می شود، اما دین از نظر تاریخی به عنوان مانعی برای روابط نژادی در کشور عمل کرده است. این مطالعه به بررسی رابطه بین نژاد و مذهب در آمریکای معاصر می پردازد و دو سوال اصلی را مطرح می کند. اول، آیا ادیان معاصر آمریکایی به تقویت یکپارچگی و کاهش تنش نژادی کمک می کنند یا صرفاً آن را تداوم می بخشند؟ دوم، آیا دین باری را که بر دوش اقلیت های نژادی و قومی در ایالات متحده گذاشته می شود کاهش می دهد یا آنها را افزایش می دهد؟ با استفاده از مجموعه داده های متعدد در هر دو سطح فردی و سازمانی، سه تحلیل در این پایان نامه به بررسی روابط بین دین و روابط نژادی در ایالات متحده می پردازد. به طور خاص، این پروژه موارد زیر را بررسی می کند: (1) ادغام نژادی و قومی در جماعت عمدتاً سفیدپوست، (2) رابطه بین دینداری دوران کودکی و مشارکت در روابط عاشقانه بین نژادی در بین گروه ها، و (3) اثرات دینداری بر افسردگی/اضطراب، بزهکاری و سوء مصرف الکل برای جوانان آمریکایی لاتین تبار که از نظریه عمومی استرین استفاده می کنند. نتایج و پیامدهای هر مطالعه و همچنین محدودیت‌های آنها مورد بحث قرار می‌گیرد
خدای غیرممکن ناشایست؟ : پیگیری پرسش‌های خدای کتاب مقدس در کلیسای اسکاتلند از طریق ایده‌های الهیاتی کلیساها و مارسلا آلتهاوس رید، در کنار تکه‌هایی از فلسفه ژاک دریدا.
نویسنده:
Susan Victoria Brown
نوع منبع :
رساله تحصیلی
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : مارسلا آلتهاوس رید الهی‌دانی بود که جرأت داشت به گونه‌ای متفاوت تصور کند، متفکری که سبک ابداعی او در نوشته‌هایش در مورد جنسیت و جنسیت، مردم و خدا اصالت چشمگیری به ارمغان آورد. آثار او به‌خاطر عبارت مفهومی‌اش «الهیات ناپسند» به‌طور قابل‌توجهی در دانشگاه‌های الهیات به یاد می‌آیند. در این پایان نامه درباره پرسش های خدا، عناصر ابتکاری مجموعه ادبی مارسلا با قرار دادن نظریه های آکادمیک او در کنار یک مطالعه پژوهشی عملی انجام شده در محیط جایگزین جماعات کلیسای اسکاتلند در ادینبورگ، به روش های جدیدی توسعه می یابد. این مطالب اولیه، که از طریق مصاحبه و رونوشت‌های گروه متمرکز، همراه با پاسخ‌های پرسشنامه، تحلیل شده است، بینش‌های آشکاری را به ارمغان می‌آورد تا تنش‌های در حال ظهور بین کلیساها و مارسلا را در ابعاد چهار فصل آن چارچوب‌بندی کند. در هر کدام، مضامین زیر توسعه می‌یابد: ابهامات پیرامون پرسش‌های مربوط به این که خدا کیست. ملاحظات مربوط به شناخت رابطه خدا با کتاب مقدس؛ کاوش در مورد میزان تأثیر جنسیت و جنسیت بر مفاهیم خدا. و شناخت نقشی که مردم در ارزیابی درک خود از خدا در مسیحیت دارند. هر فصل که در ساختاری موزون در سرتاسر مرتب شده است، ابتدا با گزارشی رسانه‌محور که مضامین مرتبط را در یک اصطلاح معاصر زمینه‌سازی می‌کند، پیش‌گفتار می‌شود و بعداً با یک پس‌نوشته ساختارشکنی که به روش‌های پراکنده، برخی از مفاهیم انتقادی را در کار ژاک استناد می‌کند، به پایان می‌رسد. دریدا به سؤالات خاص خدا که در هر یک از آنها تعقیب می شود، پاسخ می دهد.
زنان نسل ایکس و کلیسای کاتولیک استرالیا: مذاکره بر سر هویت و مشارکت دینی
نویسنده:
Tracy McEwan
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : ژنرال X اولین نسلی بودند که در کلیسای کاتولیک در محیط تغییرات فرهنگی و الهیاتی که توسط شورای دوم واتیکان (1962-1965) ایجاد شد، پرورش یافتند. در طول این شورا، کلیسای کاتولیک به دنبال پاسخ به تغییرات اجتماعی و افزایش ارتباط آن در دنیای مدرن بود. دگرگونی‌های کلیسایی به‌طور گسترده‌ای پیش‌بینی می‌شد که مشارکت زنان در کلیسای کاتولیک استرالیا را افزایش دهد. در واقع برعکس این اتفاق افتاد. مشارکت زنان در حال حاضر در سطح قابل توجهی پایین است. زنان کاتولیک ژنرال X نسبت به نسل های قبلی کمتر در مراسم عشای ربانی شرکت می کنند و در عبادات روزانه شرکت می کنند. در چارچوب الهیات فمینیستی، این پایان نامه از تبارشناسی فوکو به عنوان رویکرد روش شناختی برای تحلیل هویت و مشارکت زنان ژنرال X در کلیسای کاتولیک استرالیا استفاده می کند. این نشان می‌دهد که فرمول‌بندی‌های ماژستریال هویت کاتولیک، شیوه‌ای را که زنان ژنرال X در حال اجرای آیین کاتولیک هستند منعکس نمی‌کند. در عوض، این تز استدلال خواهد کرد که زنان ژنرال X در حال مذاکره در مورد تأثیر کلیسای شناسی سلطنتی و کهن الگوهای جنسیتی آن هستند. آنها هویت خود را بیان می کنند و خود را در آیین کاتولیک از طریق عملکرد فناوری های کاتولیک و استفاده از تعدیل های تفسیری نشان می دهند. این نشان می‌دهد که بسیاری از زنان ژنرال X، نه به دلیل از دست دادن ایمان، بلکه به دلیل سوء استفاده‌ها و آسیب‌هایی که در فضاهای رسمی کلیسایی تجربه می‌کنند، هویت خود را از کاتولیک حذف می‌کنند. به عنوان یک جایگزین، این تز یک کلیسای شناسی فمینیستی را پیشنهاد می کند که مبتنی بر الهیات شکوفایی و تخیلی از تولد است. در اینجا، وعده کتاب مقدس از تمامیت و شکوفایی را می توان در فضاهای کلیسایی فمینیستی یافت، که در شجره نامه تاریخ زنان گنجانده شده و تولید شده است. این فضاهای کلیسایی فمینیستی صرفاً مکان هایی برای «کلیسا بودن» نیستند. آنها فضاهایی از دگرگونی سیاسی-اجتماعی هستند که در آن زنان به هم می پیوندند تا زندگی کنند و از الهیات امید، عدالت و شکوفایی حمایت کنند.
جادوی مقدس و مجسمه‌های متحرک در ادموند اسپنسر، ویلیام شکسپیر و جان میلتون
نویسنده:
Jill Renee Delsigne
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : "Sacramental Magic" مجسمه متحرک را در رمان های عاشقانه مدرن اولیه به عنوان نمادی از قدرت بالقوه تغییر معنوی اشیا بررسی می کند. گرایش تاریخ گرایی جدید به «خالی کردن» الهیات از کاتولیک، قدرت تداوم اشیاء مقدس در ادبیات اصلاح طلبی را نادیده می گیرد. پایان نامه من به چرخش اخیر به دین در مطالعات اولیه مدرن می پیوندد - دکترین کاتولیک و تجربه مذهبی حضور شگفت انگیز مجسمه های جاندار خیرخواهانه را در اسپنسر، شکسپیر و میلتون توضیح می دهد. می توان انتظار داشت که این مجسمه ها بت های خالی باشند، اما در عوض جان می بخشند و حضور واقعی الهی را آشکار می کنند. من ابتدا واژگان مصری اسپنسر را برای احترام کاتولیک به تصاویر مقدس در معبد داعش در ملکه پری بررسی کردم. تعبیه رویای بریتومارت از امپراتوری انگلیسی در اساطیر مصر، یک translatio imperii از مصر به رم به انگلستان ایجاد می کند که نه تنها قدرت سیاسی، بلکه قدرت مذهبی را نیز منتقل می کند. دگرگونی مجسمه Isis از Britomart همبستگی متنی و بصری قابل توجهی با Monas Hieroglyphica هرمتیک جان دی دارد. برای شکسپیر، جادوی ارمتیک نمادی از آیین توبه است. ادعای شکسپیر "برای شکوهمند ساختن انسان ها" نشان می دهد که پریکلس مخاطب خود را با اعمال لطف، نه صرفاً دلالت، دگرگون می کند. این نمایش جنبه های ترمیمی آشتی، پادزهر هفت گناه مرگبار را با تصاویر کیمیاگری و پزشکی نشان می دهد، که به اوج آن در احیای تایسا توسط سریمون از طریق جادوی مصری بر اساس آیین هرمتیک به مجسمه های نفسانی می رسد. داستان زمستانی مراقبه شکسپیر بر دگردیسی های عاطفی حاصل از آشتی را ادامه می دهد. من استدلال می‌کنم که شکسپیر یک ارتباط عاطفی بین مخاطبان و شخصیت‌ها ایجاد می‌کند، اثری شبیه به عملکرد روح‌القدس در مراسم عشا، که نماد انیمیشن هرمیونی هرمیون است. فصل آخر به بررسی تشابهات کاتولیک و هرمتیک در «Il Penseroso» و Comus میلتون می‌پردازد. در هر دو اثر، میلتون سیستم مشترکی از مکاتبات زیربنایی کاتولیک و هرمتیک را دنبال می‌کند تا رابطه بین اشیاء و غیر مادی را از طریق فرشته‌شناسی، نظریه موسیقی فیسینی، زندگی متفکرانه راهبه‌ها، مراسم مقدس کاتولیک Extreme Unction و جن‌گیری آیینی کشف کند.
سازگار شدن با آمریکا و معنویت/دین" تجربیات دانشجویان بین المللی هندی
نویسنده:
Kirti Potkar
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : دین و معنویت یکی از جنبه های مهم تنوع انسانی تلقی می شود که برای مردم مهم است و تأثیر قابل توجهی بر جنبه های مختلف عملکرد دارد. با توجه به افزایش تعداد دانشجویان بین المللی در ایالات متحده. در پردیس‌ها، بررسی اینکه چگونه دین/معنویت بر اقامت آنها در ایالات متحده تأثیر می‌گذارد مهم می‌شود. این مطالعه تجربیات مذهبی/معنوی دانشجویان بین‌المللی هندی را در ایالات متحده بررسی کرد. با استفاده از رویکرد کیفی سیزده دانشجوی بین‌المللی هندی که در ایالات متحده تحصیلات تکمیلی را دنبال می‌کنند. مصاحبه شدند. سپس مصاحبه ها با استفاده از ترکیبی از روش های هرمنوتیکی که توسط Kvale (1996) ارائه شده بود، رونویسی و تجزیه و تحلیل شدند. مضامین زیر از طریق تجزیه و تحلیل داده ها پدیدار شد: دین یک مفهوم بسیار شخصی و پیچیده است، آمدن به یک کشور خارجی تغییراتی را در عمل به دین ایجاد می کند، زمینه در تجربه دین مهم است، برخی از ایده ها و اعمال مذهبی به عنوان تجارب مفید و جدید منجر به تفکر تکامل یافته در مورد دین می شود. یافته‌ها نشان می‌دهد که مذهب/معنویت برای دانشجویان بین‌المللی هندی اهمیت دارد، هرچند اغلب به شیوه‌ای غیرمستقیم. این نتایج ایده‌هایی را در مورد راه‌هایی ارائه می‌کند که از طریق آن کارکنان مرکز مشاوره و مشاوره، انجمن‌های دانشجویی بین‌المللی و پرسنل دانشگاه می‌توانند به بهترین نحو به دانشجویان بین‌المللی هندی از طریق رویکردی باز و استقبال‌کننده خدمت کنند که این جنبه مهم تنوع انسانی را تصدیق کرده و به آن احترام می‌گذارد.
از گهواره تا گور: ارتباط الهیات ولادت با الهیات مرگ و مردن و مراقبت شبانی در کلیسا [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Jennifer Anne Hurd
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : این پایان نامه ارتباط الهیات ولادت را با الهیات مرگ و مرگ و مراقبت شبانی در کلیسا بررسی می کند. مفهوم تولد برگرفته از آثار گریس ام جانتزن است و با زیبایی، خلاقیت، تازگی، شکوفایی و تولد مشخص می شود. پس از بررسی رویکردهای الهیاتی و شبانی به مرگ و مردن، ولادت تبیین شده و روش تحقیق الهیات عملی فمینیستی به کار گرفته شده است. داده‌های حاصل از مصاحبه‌های نیمه‌ساخت‌یافته انجام‌شده با کشیش‌های بیمارستان، کارکنان بالینی، بیماران مراقبت‌های تسکینی و بستگان/دوستان آن‌ها، کدگذاری‌شده بر اساس ویژگی‌های اصلی جانتزن یعنی تولد تجسم، ایجاد، رابطه و امید، ارائه و مورد بحث قرار می‌گیرد. تجزیه و تحلیل داده ها نشان می دهد که تولد به شدت به الهیات و مراقبت های شبانی در هنگام مرگ و مرگ مرتبط است، و برخلاف جانتزن، مهم ترین ویژگی آن برای شرکت کنندگان در تحقیق، امید نیست، بلکه رابطه، به عنوان منبع حیاتی امید است. این نشان دهنده اهمیت رابطه برای الهیات و مراقبت شبانی است. تأمل در این مورد منجر به ارائه ی برگزاری به عنوان استعاره ای برای چنین الهیات و عمل شبانی، و به رسمیت شناختن ارزش بالقوه تحقیقات کیفی بیشتر پیرامون مفهوم تولد می شود.
رحمت حق نیست مگر اینکه دستور داده شود: الهیات شبانی و اجرای عدالت انگلیسی (1100 - 1250) [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Philippa Jane Estrild Byrne
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : این پایان نامه به بررسی رابطه بین مفاهیم عدالت (iustitia) و رحمت (misericordia) در دادگاه های انگلیسی بین ج.1100 و ج.1250. در اين دوره قضات انگليسي (در دادگاههاي عادي و قانوني) با دوراهي جدي مواجه بودند. ظهور قانون سیستماتیک اساساً مبانی شبانی عمل قضاوت را تغییر داده بود. از یک سو، قضات در یک نظام حقوقی گنجانده شدند که در آن انتظار می رفت عدالت معمول و منظم باشد. آنها طبق رویه مقید بودند و «عدالت» در بازگرداندن مجازات لازم برای آسیب تلقی می شد. از سوی دیگر، این مفهوم از عدالت اکید با شیوه ای جایگزین برای درک مسئولیت های قضایی همزیستی داشت، که تأکید می کرد عدالت ناقص است مگر اینکه اصل رحمت را در آن گنجانده باشد. این سنت استدلال می‌کرد که هم به نفع مجرم و هم به نفع نفس قاضی، تخفیف مجازات‌های مقرر در قانون امن‌تر و با فضیلت‌تر است. قضات انگلیسی در یک دوراهی گرفتار شده بودند و در واقع موظف بودند بین دو ایده اساساً متضاد عدالت و دو رویکرد کاملاً متضاد برای صدور حکم یکی را انتخاب کنند.
شناخت موضوعات دیگر در الهیات شبانی فمینیستی [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Katharine E. Lassiter
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : پروژه من به بررسی ساخت موضوع شبانی فمینیستی می پردازد. با حرکت بین تئوری و عمل، به داده‌هایی فکر می‌کنم که با مصاحبه با کشیشان بیمارستان در مورد بهترین شیوه‌های مراقبت شبانی خاص جنسیتی و مرور ادبیات مربوط به الهیات شبانی، مراقبت و مشاوره فمینیستی برای درک موضوع جمع‌آوری کردم. پایان نامه با یک روش همبستگی انتقادی هدایت می شود که سه سؤال اساسی را برمی انگیزد. نخست، وضعیت سوبژکتیویته در الهیات شبانی فمینیستی چگونه است؟ دوم، چه منابعی در فلسفه و روان‌شناسی نظریه‌های ذهنی، رنج، مراقبت و عدالت ما را عمیق‌تر می‌کند؟ سوم، الاهیات شبانی فمینیستی در پاسخ چه می گوید؟ من کشف کردم که الاهیات شبانی فمینیستی موضوعات خود را از دریچه تفاوت جنسیتی توصیف می کند، اما به اندازه کافی برای فرآیند روانی-اجتماعی به رسمیت شناختن ادعا توضیح نمی دهد. با تکیه بر نظریه‌های روان‌شناختی و اجتماعی به رسمیت شناختن که به بی‌عدالتی‌های جنسیتی توجه دارند، یک الهیات شبانی فمینیستی از شناخت و عمل برخورد ایجاد می‌کنم. مشاوران/اعضای کمیته: بانی جی میلر-مک لمور (رئیس کمیته).
زبان ها و درختان: به سمت روح‌القدس شناسی سبز پنطیکاستی [پایان نامه  انگلیسی]
نویسنده:
Aaron Jason Swoboda
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : این پایان نامه با استفاده از مضامین پنطیکاستی کلیدی که از سنت پنطیکاستی نشات می گیرد، یک بوم شناسی پنطیکاستی را توسعه می دهد. این صداهای برجسته پنطیکاستی و کاریزماتیکی را که بوم‌شناسی را در سنت پنطیکاستی تحریک کرده‌اند، بررسی و استفاده می‌کند و آن‌ها را در چارچوب وسیع‌تر بوم‌شناسی‌های کلیسایی مسیحی (کاتولیک رومی، ارتدوکس، پروتستان، و اکوفمینیست) قرار می‌دهد. این عبارات پنطیکاستی در گفتگو با پنوماتولوژی های بوم شناختی خاص دنیس ادواردز (کاتولیک رومی)، مارک والاس (پروتستان) و سالی مک فاگ (اکوفمینیست) قرار می گیرند. این پایان نامه یک رویکرد جدید به اکوتالوژی پنطیکاستی را از طریق پنوماتولوژی خلقت تعمید شده روح، جامعه آفرینشی کاریزماتیک، روح اکولوژیکی کل نگر، و روح آخرت شناختی مأموریت اکولوژیکی پیش می برد. به طور قابل توجهی، این پایان نامه اولین کمک اساسی به الهیات پنطیکاستی آفرینش با تمرکز ویژه بر جامعه پنطیکاستی و اهمیت آن برای جامعه جهانی کیهانی است. علاوه بر این، یک رویکرد الهیات تازه برای تخیل و حفظ تمرین دوستدار زمین در کلیسای پنطیکاستی قرن بیست و یکم ارائه می دهد.
  • تعداد رکورد ها : 1276